سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قرآن بلورین
قرآن بلورین محصول مشترک آلمان و امارات از آثار به نمایش درآمده در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است. این اثر که از کریستال ساخته شده متشکل از یک رحل و قرآنی باز است و در صفحه ای از این قرآن سوره حمد و صفحه دیگر آیات اول سوره بقره آمده است. گفتنی است، این آثار که توسط جمهوری اسلامی خریداری شده در غرفه محصولات فرهنگی، هنری و قرآنی نمایشگاه عرضه شده است.

آیات قرآن به زبان چینی بر روی لوح ابریشم
سوره حمد و آیه الکرسی به زبان چینی بر روی لوح ابریشم و در غرفه کشور چین در نمایشگاه به نمایش درآمده است. این آیات که به زبان و خط قدیم چینی نوشته شده در کنار آیات قرآنی(عربی) قرار گرفته است. گفتنی است در کشور چین 20 میلیون مسلمان وجود دارد که اکثر آنها به رسم ایرانیان آیه الکرسی در خانه هایشان داشته و به حافظ بودن این آیه اعتقاد دارند.

نمایش اسماءالحسنی
تابلوهای اسماء الحسنی الهی، به یکی از محصولات جذاب غرفه صنایع فرهنگی، هنری و قرآنی ایران و جهان تبدیل شده است. پدیدآورندگان این آثار با مرکز قرار دادن نام جلاله الله و حکاکی 99 نام دیگر پرودگار بر روی مس و برنج، مجموعه ای نفیس را خلق کرده اند. گفتنی است، این تابلوهای «سوری» با خریداری جمهوری اسلامی ایران در معرض دید عموم قرار گرفته است.

نت بوک های قرآنی ویژه کودکان
نت بوک های قرآنی تحت عنوان مجموعه «بابا سلام» برای آموزش و سرگرمی کودکان 2 تا 16 سال در نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است. این دستگاه ها با 16 نمونه مختلف در کشور عربستان طراحی و با مشارکت کشور چین به تولید انبوه رسیده است. در این نت بوک ها با اشاره انگشت بر روی دکمه های کی بورد، آیه های جزء سی ام قرآن با سه بار تکرار برای خردسالان آموزش داده می شود و برای سنین بالاتر آیه های سوره های بزرگتر قرآن به صورت عم جزء قرائت و آموزش داده می شود.

تشکیل انجمن وبلاگ نویسان قرآنی و دینی
اولین انجمن وبلاگ نویسان قرآنی و دینی جهت حمایت و سازماندهی وبلاگ نویسان قرآنی و دینی تشکیل خواهد شد. در نشست «وبلاگ های قرآنی و دینی» که در سرای قرآن و اندیشه نمایشگاه برگزار شد، پژوهشگران و علاقمندان این حوزه بر لزوم حمایت و شناسنامه دار کردن وبلاگ های قرآنی تأکید کردند. سیدمهدی تقوی دبیر نشست و مدیر سومین جشنواره اینترنتی قرآن گفت: جشنواره امسال در پایگاه اینترنتی wwwquranfestivalcom و با عنوان «عدالت در قرآن» برگزار می شود که تاکنون بیش از 50 هزار نفر از سایت بازدید و در جشنواره شرکت کردند.


نوشته شده در  چهارشنبه 84/8/4ساعت  2:19 عصر  توسط سمیر جوان 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
داعش
خواهد آمد
[عناوین آرشیوشده]